Tuesday, October 03, 2006

Media: De snelst groeiende webmerken

Nielsen/NetRatings vergeleek het aantal unieke sitebezoekers in juli 2006 met dat van juli 2005. De cijfers betreffen het webbezoek in de VS. Alleen sites met een minimum aantal unieke bezoekers van 750.000 zijn meegenomen.

Conclusie: Sites waar de gebruikers informatie leveren en delen met anderen (user generated content) zijn sterk vertegenwoordigd in de top 10.

De top 10:
1. HSBC (+394%)
'The world's most local bank'
2. Sonic Solutions (+241%)
Een grote speler op het terrein van software voor digitale media (branden cd's en dvd's)
3. Associated Press (+234%)
Het persbureau voegde streaming video toe op haar website.
4. ImageShack (+233%)
ImageShack laat toe dat plaatjes van websites gratis op andere sites worden geplaatst.
5. Heavy.com (213%)
'The internet nr. 1 broadband destination for wasting time.'
6. Flickr (+201%)
Digitale foto's kunnen worden gedeeld, die via zoektermen terug te vinden zijn. Flickr is onderdeel van Yahoo!.
7. Artist Direct (+185%)
Via deze site kunnen duizenden nummers en clips legaal en gratis worden gedownload.
8. Partypoker (+184%)
De grootste pokerkaartkamer online.
9. MySpace (+183%)
Webstek waar mensen een eigen profiel kunnen aanmaken met blog, muziek en sociaal netwerk. Van alle webmerken op deze lijst trekt het ruimschoots de meeste unieke bezoekers: ruim 46 miljoen in de afgelopen julimaand.
10.Wikipedia (+181%)
De online encyclopedie waarvan de inhoud tot stand komt door de bijdragen van de gebruikers zelf. Wiki zou niet moeten onderdoen voor de online versie van de Encyclopaedia Britannica qua accuraatheid van informatie.

Bron: Marketing Tribune, 5 sept. 2006

No comments: