Monday, January 26, 2009

Darwin winkelt


De crisis speelt zich niet enkel af in de portefeuille, maar ook in het hoofd van de consument. Crisisperioden zijn dan ook boeiende tijden die opportuniteiten bieden voor merk en bedrijf. Echte ondernemers zullen niet bij de pakken blijven zitten maar nieuwe horizonten ontdekken en onbetrede paden bewandelen.
Kijk maar naar de Delhaize Groep die vorige week een nieuwe winkelconcept opende in Gembloers onder de naam Red Market. Achter dit nieuw winkelconcept gaat veel meer schuil dan enkel de lage prijzen.

Meer weten? Lees de volledige column hier.

Monday, January 19, 2009

Exit Hummer


De autosector kent uitdagende tijden. De sector heeft te lang gewacht om de overslag te maken van fossiele brandstoffen naar alternatieve aandrijvingen. En dat maakt dat de gevolgen van de kredietcrisis en de economische recessie nog harder voelbaar zijn. De grote merken als Ford, GM en Chrysler zoeken en gooien ook het roer om. Vandaar dat GM het merk Hummer te koop stelt.

Lees meer over de toekomst van de automobielsector hier.

Tuesday, January 13, 2009

Wat nu Generatie Y?


De financiële crisis en economische recessie schudden niet alleen de aandelenkoersen door elkaar, ook op de arbeidsmarkt zijn de gevolgen stilaan meer dan merkbaar. Hoe zullen jonge werkkrachten of generatie Y reageren op deze wijzigende situatie?

Lees de column van deze week hier.

Monday, January 05, 2009

Twee gaten in de markt


Het belang van innnovatie in tijden van crisis is al meermaals benadrukt. Elke week wordt ons Vlaamse innovatietalent getoond in het één-programma De Bedenkers, waar men op zoek gaat naar een opvolger voor de slip lift. Maar het programma is meer dan een ideeënbus.

Lees de column van deze week hier.

Eindejaarslijstje


2008 was het jaar van
1. Obama Mania
2. Het nieuwe volkscafé
3. Halvol of halfleeg
4. Volksopstand
5. Authentiek

Lees de volledige column hier.