Monday, September 10, 2007

Private labels


Earlier this month, both Carrefour and Delhaize have launched a new private label. Co-incidence or not? Since years, retailers are more than simple distributors of products. They have become producers of brands. Why does Delhaize introduce a new private brand in the beauty category? And is it a wise decision? Read more about it in this week's column.

1 comment:

Anonymous said...

"De reden van bestaan van Delhaize is immers kwaliteit gesteund op kwaliteitsmerken." Niet helemaal akkoord. zonder de imago studies van Delhaize te kennen, is in mijn opinie van alle F1-supermarkten Delhaize stilaan het minst afhankelijk van A-merken. Het Delhaize merk is de laatste jaren ondermeer door innovaties, winkelinrichting, keuzes in het product assortiment (en wie weet misschien de subjectieve reputatie van "duur" te zijn) erin geslaagd een kwaliteitsimago op te bouwen op eigen kracht. Het probleem is dan eerder hoe dit nieuwe huismerk de relatie Delhaize - A-merken beïnvloedt. Maar dat is dan een B2B verhaal waar merkperceptie niet speelt.