Monday, September 17, 2007

Super market and employer market


In the US, marketing giant Procter&Gamble launched a new image campaign earlier this month. The campaign called 'My Black is Beautiful' is oriented towards Afro-American women. Interesting to see how brands communicate towards immigrants. However, not only in the super market, this is a wanted target group. If we want to be able to sustain growth in Europe, this community is an absolute necessity to fill in vacancies in the employer market. And thus, integration takes place in both worlds.

Read all about it in this week's column.

1 comment:

Anthony de Bruyn said...

Bij de nieuwe campagne van P&G zou ik de volgende opmerking willen maken: het is waar dat in communicatie met de consument de diversiteit van de samenleving niet steeds juist weerspiegeld is en P&G doet daar nu in de VS duidelijk iets aan. Ik zie echter naast de opgenoemde voordelen ook een nadeel - iets waar bij het lanceren van dergelijke etnisch georienteerde marketingacties in mijn ogen moet bij stilgestaan worden. Is het wel een goed idee om op basis van huidskleur campagne te voeren? Creƫren (of vergroten) we hiermee niet het wij-zij-gevoel? Ik geloof dat marketing in deze problematiek zeker zijn bijdrage kan leveren, maar kritisch denken over mogelijke maatschappelijke gevolgen is in deze ook noodzakelijk.